Carnea de Pui

Carne de pui

Carnea de pui dezosată şi fără piele reprezintă o sursă excelentă de proteine complete. Aceasta este de asemenea foarte bogată în niacină (cunoscută şi ca vitamina B-3), un nutrient necesar pentru a metaboliza proteina, grăsimile şi carbohidraţii, precum şi pentru repararea ADN-ului şi pentru folosirea calciului în organism. Femeile au nevoie de 14 miligrame de niacină pe zi ‒ o bucată de piept de pui de 140 grame dezosat şi fără piele conţine 95 la sută din necesarul zilnic. Alte modalităţi bune pentru a obţine necesarul de niacină includ tonul, carnea de curcan, carnea de vită, ouăle, ciupercile, brânza de vacă şi cereale sau paste care au fost fortificate cu niacină.

 

– piept de pui dezosat, fără piele [140 g crud]: 170 calorii, 4 g total grăsimi, 1 g grăsimi saturate, 32 g proteine, 14 mg niacină

 

– muşchiuleţ de pui dezosat, fără piele [85 g crud]: 103 calorii, 3.5 g total grăsimi, 1 g grăsimi saturate, 17 g proteine, 4.5 mg niacină

 

– copan fără piele (pulpă) [1 bucată]: 106 calorii, 4 g total grăsimi, 1 g grăsimi saturate, 17 g proteine, 5 mg niacină

 

– aripă cu piele [1 bucată]: 204 calorii, 14 g total grăsimi, 4 g grăsimi saturate, 19 g proteine, 6 mg niacină